شخصی

من و تو

شخصی

من و تو

وقتی نوشابه ی سیاه می خورید چه اتفاقی می افتد؟

10 دقیقه بعد

10 قاشق چایخوری شکر وارد بدن‌تان می‌شود. می‌دانید چرا با وجود خوردن این حجم شکر دچار استفراغ نمی‌شوید؟ چون اسید فسفریک، کمی طعم آن را می‌گیرد و شیرینی‌اش را خنثی می‌کند.


20 دقیقه بعد

قند خون‌تان بالا می‌رود و به ترشح ناگهانی و یک‌جای انسولین منجر می‌شود. کبدتان شروع می‌کند به تبدیل قند به چربی تا قند خون، بیشتر از این بالا نرود.


40 دقیقه بعد

حالا دیگر جذب کافئین کامل شده، مردمک‌های‌تان گشاد می‌شود، فشار خون‌تان بالا می‌رود و در پاسخ به این حالت، کبدتان قند را به داخل جریان خون رها می‌کند. گیرنده‌های آدنوزین مغز حالا بلوک می‌شوند تا از احساس خواب‌آلودگی جلوگیری کنند.


45 دقیقه بعد

ترشح دوپامین افزایش پیدا می‌کند و مراکز خاصی در مغز که حالت سرخوشی ایجاد می‌کنند، تحریک می‌شوند. این همان مکانیسمی است که در مصرف هروئین به ایجاد سرخوشی منجر می‌شود.


60 دقیقه بعد

اسیدفسفریک موجود در نوشابه، داخل روده کوچک، به کلسیم، منیزیم و روی می‌چسبد. متابولیسم بدن افزایش پیدا می‌کند. میزان بالای قند خون و شیرین‌کننده‌های مصنوعی، دفع هرچه بیشتر کلسیم را از طریق ادرار باعث می‌شوند.

مدتی بعدتر

کافئین در نقش یک داروی مدر (ادرارآور) وارد عمل می‌شود. حالا دیگر کلسیم و منیزیم و روی که قرار بود جذب بدن شود، بیش از پیش از طریق ادرار دفع می‌شود و به همراه آن مقادیر زیادی آب، سدیم و دیگر الکترولیت‌ها نیز از دست می‌رود.

... و بالاخره
کم‌کم آن غوغایی که در بدن‌تان ایجاد شده بود فروکش می‌کند و نوبت به افت قند می‌رسد. در این مرحله یا خیلی حساس و تحریک‌پذیر می‌شوید یا خیلی کرخت و بی‌حال. حالا دیگر تمام آن آبی را که از طریق نوشابه وارد بدن خود کرده بودید، دفع کرده‌اید؛ آبی که می‌شد به جای اسید و کافئین و شکر، حاوی مواد مفیدی برای بدن‌تان باشد. تا چند ساعت بعد اثر کافئین هم از بین می‌رود و شما هوس یک نوشابه دیگر می‌کنید.

ماسک خانگی برای زیباتر شدن چشمها

اگر از سیاهی دور چشم خود خسته شده اید، کافی است یک قاشق غذاخوری روغن زیتون، یک عدد سیب زمینی پخته شده کوچک (به صورت رنده و کاملا سرد) و دو قاشق غذاخوری شیر را با یکدیگر مخلوط کرده و به زیر چشمهای خود بمالید.



بعد از نیم ساعت چشمان خود را با آب ولرم و صابون به آرامی بشویید. اگر چربی ها از دور چشمتان پاک نشد نگران نباشید.



در شستشوی بعدی حتما تمام چربی ها از بین خواهد رفت. این ماسک به شما کمک می کند تا سیاهی دور چشمانتان از بین برود.

اتومبیلی که فقط ۵۰عدد تولید شد+عکس

SSC Areo در سال ۲۰۰۹ با ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت ، عنوان پرقدرت ترین خودروی دنیا را با رعایت استانداردهای زیست محیطی از آن خود کرد و توانست عنوان سریعترین خودرو را از بوگاتی ویرون برباید.

شلبی برای طرح موتور این ابر خودرو از همان قاعده ساده نگری آمریکایی استفاده کرد. یک موتور ۴/۶ لیتری با دو توربوشارژر وحشتناک و ۱۲۸۷ اسب بخار قدرت این یعنی بیش از ۲۰۰ اسب بخار به ازای هر لیتر!!

برای اینکه بهتر به قدرت این ابرخودرو پی ببرید کافیست به این مثال توجه کنید.

به عنوان مثال در اتومبیل هایی که در کشورمان پلاک شده و از آن ها بعنوان اتومبیل های سریع و قوی یاد می شود مانند BMW 645i با شتاب ۰ تا ۱۰۰ تقریبا ۶٫۵ ثانیه حداکثر قدرت تولید شده توسط این خودرو ۳۳۳ اسب بخار می باشد که قابل مقایسه با قدرت ۱۲۸۷ اسب بخاری
SSC Ultimate نمی باشد.

خودرویی با بدنه آیرودینامیکی خاص و موتور ۱۲۸۷ اسبی که برای شکستن رکوردها آمده بود کار خود را آغاز کرد.

قبل از SSC Ultimate Areo تمامی رکوردها مختص بوگاتی ویرون می شد که از سال ۲۰۰۵ یکه تاز بود. SSC با وجود اینکه رکورد سرعت نهایی یا Top Speed بوگاتی ویرون را شکست یعنی آن را از سرعت ۴۰۷ کیلومتر بر ساعت به سرعت ۴۱۳٫۷ کیلومتر بر ساعت رساند اما موفق به شکستن رکورد شتاب ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بوگاتی ویرون با زمان ۲٫۵ ثانیه نشد.

شلبی کابینی ساده و سنتی دارد که در آن از فیبر کربن زیادی استفاده شده است. بدنه این خودرو نیز جنسی از فیبر کربن دارد و شاسی آن هم ترکیبی از فیبر کربن و فولاد کامپوزیتی دارد. همین عامل سبب شده که وزن شلبی تنها ۱۲۹۲ کیلوگرم و مزیت مهم آن در مقایسه با بوگاتی دو تنی محسوب می شود. اما جالب است با وزن سبک تر و قدرت بیش تر شلبی هنوز هم در حسرت شتاب غیر قابل بهبود ۲٫۵ ثانیه ای ویرون است و نتوانسته رکوردی بهتر از ۲٫۸ ثانیه کسب کند. جالب است بدانید شلبی به ازای هر کیلوگرم ، بیش از ۲ برابر ویرون قدرت دارد. اما شما با پولی که بابت ویرون عادی می پردازید می توانید دو دستگاه شلبی ۱۲۸۷ اسبی بخرید.
« SSC Ultimate Areo اتومبیلی که با موتور ۸ سیلندر ۶۴۰۰ سی سی خود بوگاتی ویرون با موتور ۱۶ سیلندر ۸۰۰۰ سی سی را به چالش کشید و تبدیل به خاری در چشم بوگاتی ویرون شد »

نام :  SSC Ultimate Areo

کلاس :  سوپر اسپرت

آرایش پلت فرم : موتور عقب –  دیفرانسیل عقب

موتور :   ۸ سیلندر با دو توربوشارژر

حجم موتور : ۶۳۴۵ سی سی

قدرت : ۱۲۸۷ اسب بخار

گشتاور :  Nm 1500 در ۶۰۷۵ دور/دقیقه

وزن :  ۱۲۹۲ کیلو گرم

فاصله بین دو محور : ۲۶۸۶ میلی متر

ابعاد : ( طول * عرض * ارتفاع ) ۴۴۷۰ * ۲۰۸۰ * ۱۰۹۰ میلی متر

گیربکس :  ۶ دنده دستی

حداکثر سرعت : ۴۱۳٫۷ کیلومتر بر ساعت

شتاب ۰- ۱۰۰ :  ۲٫۸ ثانیه

سایز رینگها :  جلو ۱۹ اینچ، عقب ۲۰ اینچ

سایز تایرهای جلو: ۲۳۵ با دیواره ۳۵

سایز تایرهای عقب : ۳۳۵ با دیواره ۳۰

برنامه تولید :   ۲۰۰۷- ۲۰۰۹ ( ۵۰ دستگاه )

قیمت جهانی : ۶۶۰,۰۰۰ دلار

Shelby Super Cars یا همان SSC شرکتی آمریکایی است که در سال ۱۹۹۹ تاسیس شده است و از آن زمان تا کنون در پی ساخت برترین ابرخودروهاست . شلبی با عرضه مدل SSC Areo دست به کار بزرگی زد و به تنهایی وارد رقابت با غولی چون Bugatti Veyron و پدرخوانده اش یعنی فولکس واگن شد.

تصاویر بی‌نظیری که در هزارم ثانیه ثبت شده

  • تصاویر بی‌نظیری که در هزارم ثانیه ثبت شده    

 

[تصویر: pcfecea6b65e0a0451d8d589adfb9b0be1_94313_993.jpg]


[تصویر: pcbb36e1cf65c0eb95a7b5361d7f8a199a_94314_879.jpg]


[تصویر: pc95751f3c44c3b34486aa01bea4888dd2_94315_785.jpg]


[تصویر: pc8dab0ab752834fa829c9a583026cca6a_94316_370.jpg]


[تصویر: pcd8d24b8b3544bea721ef58b98001a5fa_94317_120.jpg]


[تصویر: pcdbb9ba976b6eff818891c8edb4c3b4ec_94318_617.jpg]